חווית הד׳לי image
תקופת הקורונה לקחה את עולם המזון וטילטלה אותו כהוגן, מסעדנים נאלצו לסגור ומתוקף כך להפעיל את מוחם היצירתי ולהבין את תנאי השוק החדשים שנכפו עליהם.
עולם האון ליין ביצע קפיצה של 5 שנים בחצי שנה, הקהל החל לבשל בבית אוכל שהוא לא רק ביתי אלא גם ארוחות שף של ממש ולצורך כך היה זקוק למרכיבים איכותיים ממש מתחת לבית במכולת השכונתית או במעדנייה שנשכחה אי שם בשנת ה 80.
המון מסעדות פתחו קטגוריה של שליחת מוצרים הביתה, הרי הם מבשלים עם המוצרים הללו וחשופים אליהם טוב מכולם, למה לא לשלוח הביתה באריזה מקורית ?
באותו הרגע נחשפו לתהליך של מעדנייה, עמדת מכירה שמוכרת מוצר גולמי ללא בישול ועלויות נוספות ישירות אל הצרכן, משבר כוח האדם של התחום הוסיף נקודות זכות למודל הזה והנה, צצו מעדניות כפטריות לאחר הגשם.
ישראל כמו ישראל,שמשהו מתחיל להצליח כולם נוהרים וחושבים שנה כסף קל צץ לו פתאום, תמה לה תקופת הסגרים והשיגעון קצת נרגע ועכשיו מה עושים? האון ליין בתחום המזון אמנם עדיין ביצע קפיצה אך היא התמתנה והנה הלקוחות שבים להסתובב בחנויות ומחפשים מה הערך המוסף שנותנת לה המעדנייה שלכם אל מול הדיסקואנט ( סופרים וחנויות ענק).
כאן אנו מגיעים לעיקר החשיבה: תחום המזון ברובו הוא עדיין שייך לקטגוריות ״הריטייל״ חנויות מוחשיות, גם אם מחלקת און ליין חזקה, רוב המעדניות מחוייבות לעסק פיזי ובעולם של היום עסק פיזי חייב ערך מוסף.
הערך המוסף בחנויות המזון הוא חווית המשתמש בחנות עצמה, מוצרים מיוחדים, שילוב של קולינאריה נקודתית ( תנור רוטיסירי. מאפייה קטנה וכו),מידוף מוצרים נכון, בחירת ספקים רלוונטית וצד מקצועי שלא יקבלו בסופרים.
אנחנו מאמינים בחיזוק הערך המוסף על ידי חיבור כל הגורמים בעסק לחוויה אחת שלמה,מבחירת הלוקיישן והתאמתו לקהל,תכנון החנות, הכנסת הערך המוסף הרלוונטי לחנות, הדרכות מקצועיות לצוות ועוד.
בנוסף עוד נדבך מרכזי, עולם הנדל״ן המסחרי מחפש עסקי מזון, עולם האופנה עובר מהפכה של ממש אל מול האון ליין וכנחל שאר העסקים הותיקים, אוכל עדיין צריך לראות, להרגיש ולהריח.
הזדמנות עסקית? כן בתנאי שנעשית בצורה מקצועית ונעשית אל מול חשיבה עסקית נכונה.
אנחנו פה בשביל זה.